El día     04/03/22    a las     09:07 horas

Departamento:  Familia Professional Fusta i Moble

El 4 de març de 2022, María Rosa Esquerdo i Susana Hernández, dues alumnes estudiants del grau mitjà de fusta i moblament del I.E.S. Las Lomas, acompanyades pel seu professor Miguel Herrasti, participaven en la XXVIII edició del Concurs d’Estudiants de Fusta i Moble de Catalunya, a l’Escola Industrial de Sabadell.
Aquest concurs té com a objectius estimular, en els participants, l’esperit de la vocació, contribuir a desvetllar l’interès per les professions afins a la fusta i el moble i interrelacionar el món de l’escola amb el de l’empresa.
La proposta de treball per al concurs, va estar seleccionada d’entre els projectes presentats pels alumnes de 3r curs de Grau en Disseny, menció en Producte de l’ESDi (Escola Superior de Disseny de Sabadell de la Universitat Ramón Llull) i va estar designada per l’Organització com a treball per al concurs, on el projecte es va realitzar amb fusta de pi nòrdic i tauler.
La duració del concurs va ser de 4 hores i els estudiants havien de dur la seua caixa d’eines al complet, així com també un trepant de bateria. D’altra banda, l’organització posava a la seua disposició totes aquelles eines útils per marcar, perforar, caragolar, encolar i envernissar. Amb un total de 40 estudiants, cal destacar, que onze d’elles eren dones, un fet inèdit en la història d’aquest concurs.
El concurs arribava a la seua fi amb una entrega de premis per als primers classificats i un diploma i nombrosos útils per tots els participants, on també hi havia molts detalls per part dels patrocinadors, que gràcies això, la bossa del concursant es completava d’una manera extraordinària. Ja per acabar, els estudiants, van gaudir d’un dinar on van poder compartir les seves experiències i realitzar noves amistats dins d’un gremi ple d’il·lusió i ganes per continuar formant-se.